Now you can Subscribe using RSS

Submit your Email

Strona w przebudowie

Trwają prace nad poprawieniem jakości i funkcjonalności tej strony.
Wszystkie artykuły są dostępne. Przepraszamy za niedogodności.

31 stycznia 2014

Muzyka, firma i rodzina: część-2

Englih&Management Academy
Barbara Rogala

Dużo się od Grześka nauczyłam. Przeżywanie trudnych sytuacji wspólnie daje poczucie bezpieczeństwa, że również w firmie, nawet jeśli przyjdzie jechać „12 godzin autostopem” , to dojedziemy do celu. Być może naokoło, ale dojedziemy. Grzegorz zdecydowanie umie improwizować, nie tylko w muzyce.

Nasza Księgowa jest więc ciągle pytana. O wszystko. Uczymy się. I nawet ja już umiem zadawać pytania i nie wstydzę się swojej niewiedzy. Zarówno w kwestiach faktur, jak i w tajnikach informatyki, która zdecydowanie nie jest moją pasją…. A jednak wciąż z dumą zamieszczam kolejne wydarzenia zorganizowane przez naszą firmę na stronie. Grzesiek natomiast uczy się ode mnie empatii do ludzi, ich sposobu postrzegania problemu. Jestem dużo bardziej „relacyjna” niż on, dzięki czemu więcej widzę.

Od kiedy założyłam firmę towarzyszy mi wciąż odczucie, że to czego nauczyłam się na studiach nie wystarcza.

Na początku czułam żal do szkolnictwa wyższego. Przyszły bowiem takie czasy, kiedy muzyk, chcąc koncertować zawodowo, musi umieć niemalże wszystko. Dlaczego nie miałam zajęć z komunikacji interpersonalnej, informatyki ( myślę tu o bardziej rozwiniętym programie zajęć niż „włączcie komputery – poćwiczymy Excel…”), planu rozwoju kariery, gdzie dowiedziałabym się o możliwościach, dotacjach itp…

Widzę jednak, że to w moim zaangażowaniu był problem. Wystarczyło dążyć do wiedzy. Co teraz, z niemałą radością, nadrabiam. A dążenia do wiedzy uczę się od własnych dzieci.

Zaśpiewałam i zagrałam setki utworów, brałam udział w niezliczonej ilości projektów, koncertów; począwszy od szkoły podstawowej muzycznej aż po studia wyższe na altówce, a potem na śpiewie, a w końcu jako zawodowy muzyk w różnych instytucjach kultury i sztuki. Odwiedziłam w różnych składach różne kraje. Wiem, że nic innego nie chcę robić w życiu. Wiele razy muzyka sprawiała, że dreszcze emocji przebiegały po moim ciele. Uwielbiam wzruszać ludzi swoją muzyką. Wtedy ma miejsce prawdziwe z nimi spotkanie. Jedyne w swoim rodzaju. Zakładając firmę marzyłam, żeby wspierać podobne wydarzenia. Artystów, którzy właśnie takiego spotkania z publicznością szukają.

Najprzyjemniejszym i naszym ulubionym momentem w prowadzeniu działalności gospodarczej jest moment, gdy ze skrzynki na listy wyjmujemy płytę od jakiegoś artysty… Pojawia się dreszczyk emocji, a jak już dzieci pójdą spać to szuka się tej chwili, aby w końcu muzykę włączyć. 

Lubimy dzielić ze sobą te chwile. Potem wspólnie podejmujemy decyzje, czy jesteśmy w stanie jakoś tej muzyce pomóc, czy mamy możliwości, pomysły jak ją wypromować. Ze stosu faktur, ofert, umów i innych papierów wyłania się sedno – promocja dobrej muzyki granej przez dobrych artystów. Tak, Biznes to Sztuka… Nie jest jednak łatwo prowadzić firmę w domu. Na 43 m2, z dwójką małych dzieci, gdy współmałżonek jest partnerem w pracy… Obijamy się o notoryczny brak czasu, bałagan, choroby, jak i swoje cechy charakterów. A jednak… za nami bardzo bogata Jesień Jazzowa. Przed nami pełna pracy Zima. Wiosna ma być również zaskakująca i ciekawa. Ja szukam miejsca w naszej firmie na muzykę klasyczną, w której się specjalizuję. Modlimy się, pytamy, uczymy się, działamy…

„A wiecie co jest dobre na życie? Miłość!!!”

Barbara Rogala z ROGALA MUSIC

Englih&Management Academy / Author & Editor

Has laoreet percipitur ad. Vide interesset in mei, no his legimus verterem. Et nostrum imperdiet appellantur usu, mnesarchum referrentur id vim.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Dziękujemy. Komentarz zostanie opublikowany po sprawdzeniu go przez moderatora.

Coprights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Distributed By Gooyaabi Templates